Математика


                                                    П`ятниця 13 березня


Тема "Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові"

1. Передивіться уважно відео:



2.


2. Виконайте онлайн завдання.


3. Не забудь повторити таблицю множення, це стане тобі у пригоді!


                                                    Понеділок 16 березня


Тема "Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Задачі  на зведення до одиниці"

1.Викоконайте онлайн завдання.

 https://learning.ua/matematyka/chetvertyi-klas/porivniannia-rezultativ-dilennia

2. Р`озвяжи задачі.


3.Р`озвяжи задачі з логічним навантаженням.

https://vseosvita.ua/library/zadaci-na-rozvitok-logicnogo-mislenna-50178.html

Вівторок 17 березня 

Тема "Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові, якщо частка містить нулі"

1.Розв`яжи задачі онлайн

https://learningapps.org/9484469

2.Розгляньте запис усного ділення № 1029 (с. 161). Зверніть увагу: у частці дістали нуль десятків:

4284 : 21 = (4200 + 84) : 21 = 4200 : 21 + 84 : 21 = 200 + 4 = 204


Усна робота за підручником (№ 1030, с. 161)— Розглянь ділення, коли частка містить нуль.

3. Розв`яжи письмово в зошиті. ( №1031, 1032)


                                                             Середа 18 березня 

Тема "Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові, якщо частка містить нулі в кінці"

1. Давайте повторимо задачі на рух

                                                       Прямолінійний рівномірний рух

   Задача 1. Перший автомобіль їде зі швидкістю 1000 м/хв, а другий – із швидкістю 1 500 м/хв. На скільки кілометрів більше долає за 1 год другий автомобіль порівняно з першим?

Аналізуємо:

Нам відомі швидкості руху кожного з двох автомобілів. Ці швидкості задані в м/хв. Щоб відповісти на запитання, поставлене в задачі, потрібно ці швидкості перевести в км/год. Різниця швидкостей і буде відповіддю на це запитання.

Розв’язання:

   Перший автомобіль за 1 хв проїжджає 1000м або 1 км. В 1 годині 60 хв. Тому за 1 год перший автомобіль проїде відстань, яка в 60 разів більша, ніж та, яку він проїжджає за 1 хв, тобто 1*60=60км.
Другий автомобіль за 1 хв проїжджає 1 500 м, а за 1 год = 60хв він проїжджає відстань, що дорівнює 1500*60=90 000м = 90км. Другий автомобіль за 1 год проїжджає відстань, більшу, ніж перший автомобіль, на 90-60=30 км.
Другий автомобіль за 1 хв проїжджає 1 500 м, а за 1 год = 60хв він проїжджає відстань, що дорівнює 1500*60=90 000м = 90км. Другий автомобіль за 1 год проїжджає відстань, більшу, ніж перший автомобіль, на 90-60=30 км.Відповідь: другий автомобіль долає на 30 км за 1 год більше ніж перший.Запитання для роздумів:   1. Чому дорівнює швидкість другого автомобіля, виражена в км/год.   2. Чому дорівнює швидкість першого автомобіля, виражена в км/хв?​   3. Чи може швидкість неспортивного автомобіля дорівнювати 100м/с?


2. Виконай онлайн завдання 
https://learning.ua/matematyka/shostyi-klas/hra-zaidy-pomylku


Четвер 19 березня

Тема "Письмове ділення з остачею багатоцифрових чисел на двоцифрові , якщо частка містить нуль одиниць"

1. Запиши математичний диктант

888 зменшити в 40 разів і збільшити частку на 90; суму чисел 300 і 500 зменшити у 15 разів; добуток чисел 150 і 6 збільшити в 6 разів; частку від ділення 120 на 8 збільшити у 100 разів; суму добутків 16 • 6 та 16 • 4 збільшити у 25 разів.

2.Виконай онлайн завдання 


3.Розв’яжи задачу


П`ятниця 20 березня

Тема "Задачі на спільну роботу"

1.Передивіться презентацію. Пригадайте.









2.Розв’яжи задачу 1048 стор. підручника 163.

 Понеділок 30 березня

Тема "Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами"

Давайте уявимо,  що ми опинилися на безлюдному острові. А щоб нас врятували, вам треба  показати вже здобуті знання. Будете розв’язувати приклади, задачі, виконувати цікаві завдання.
  1. Приклади 

– Визначте порядок дій та запишіть в зошиті через кому по порядку лише дії.18798 : 26 + 72625 – 649 × 34( :,   ×,   +,   – )Що необхідно знати щоб правильно обчислити? Правильно, порядок дій!


Передивіться відео та пригадайте!



2.Розв`язування рівняння

 х × 15 = 450                    

 240 + х = 720210: х = 70                                                       

 580 – х = 269

  • прочитайте рівняння, де треба знайти
  • невідомий доданок
  • невідомий дільник
  • невідомий множник
  • невідомий від’ємник

3.Пройди онлайн тест

 Молодці! Гадаю, ми врятовані!

Вівторок 31 березня

Тема "Ділення іменованих чисел. Розширені задачі на зведення до одиниці "


1. Записати числа в порядку зростання, збільшуючи на 100.
135; 184; 3600; 7110; 20 100; 36 050; 71 100; 80 100.

2.Записати числа в порядку спадання, збільшуючи на 100.
80 100; 71 100; 36 050; 20 100; 7110; 3600; 184; 135.

3. Пройди тестування.
1. Яка із цих нерівностей є правильною?
а) 600 : 6 ∙ 8 < 500;
б) 5000 : 100 : 10 < 40;
в) 600 : 6 ∙ 3 < 300.

2. У якому рівнянні х = 100?
а) 5000 : х = 100;
б) 500 ∙ х = 50000;
в) х ∙ 500 = 500.

3. Щука важить більше за карася, а карась — більше від в’юна. Хто з них найлегший?
а) Щука;
б) карась;
в) в’юн.

4. У сім’ї два сини. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї?
а) 4;
б) 2;

в) 3.
4. Уважно роздивіться 
1 дм : 2 см = 10 см : 2 см = 5
1 м : 5 см = 100 см : 5 см = 20
1 км : 100 м = 1000 м : 100 м = 10
2 см : 20 мм = 20 мм : 20 мм = 1
1 т : 5 ц = 10 ц : 5 ц = 2
1 кг : 10 г = 1000 г : 10 г = 100
— Яку особливість ви помітили? (Ділимо іменоване число на іменоване, а у відповіді його не отримали.)
— Коли ми ділимо іменоване число на іменоване, потрібно розмірковувати так: «Я повинен дізнатися, скільки разів по 2 см міститься в 10 см».

Висновок. 
При діленні іменованого числа на іменоване в частці отримуємо звичайне.

5. РОЗВ`ЯЖИ ПРИКЛАДИ (ПІДРУЧНИК СТОР. 166, №1068).

Середа 01 квітня

Тема "Дії з іменованими числами. Складання і розв'язування рівнянь"

1. Виконай онлайн завдання


2.Пригадай як правильно додавати та віднімати  іменовані числа

3. Порівняй іменовані числа (вібірково правий чи лівий стовпчик запиши у зошит).

4. Розв'яжи задачі за підручником стор.167, № 1080, 1084.
  

Четвер, п'ятниця 02-03 квітня

Тема "Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа"

1. Давай пограємо!


2.Визначте, за якою ознакою частки об’єднані в стовпчики.

73048 : 4        817344 : 24       16544 : 184
157448 : 8      796636 : 79       177174 : 306
9864 : 9          8326 : 46           13272 : 158

У першому стовпчику всі частки мають одноцифровий дільник, у другому – двоцифровий, а в третьому – трицифровий.

Не виконуючи ділення, визначіть кількість цифр у значенні кожної частки.Розгляньмо перший стовпчик.73048 : 4157448 : 89864 : 9У прикладі 73048 : 4 в частці будуть 5 цифр, адже перше неповне ділене – 7 десятків тисяч.У прикладі 157448 : 8 в частці теж будуть 5 цифр, бо перше неповне ділене – 15 десятків тисяч.У прикладі 9864 : 9 в частці отримаємо 4 цифри, оскільки перше неповне ділене – 9 тисяч.

3.Пояснення нового матеріалу

Ділення на трицифрове число не відрізняється від ділення на одноцифрове або двоцифрове число.


Розгляньте обчислені приклади. Самостійно поясніть, як виконали ділення.
972 : 324 = 3    17136 : 238 = 72
У прикладі 972 : 324 = 3 отримали одну цифру в частці – 3. Адже ділене і дільник – трицифрові числа. Добираючи цифру частки, 972 поділили на 300, буде 3. Перевіримо цифру 3 множенням: 324 • 3 = 972. Так ми переконалися, що цифру знайдено правильно.
У прикладі 17136 : 238 = 72 отримали двоцифрову відповідь тому, що перше неповне ділене – 1713 десятки. Добираючи цифру частки, 1713 поділили на 200. Отримали 7. Перевіривши цифру 7 множенням, отримали 1666. Від 1713 відняти 1666, дорівнює 47. Тоді другим неповним діленим буде 476. 476 : 238 = 2. 238 • 2 = 476. Отож, другу цифру знайдено правильно. Ділення виконали без остачі.
Поміркуйте, чим особливі розв’язання прикладів.
129015 : 423 = 305
168490 : 203 = 830
У прикладі 129015 : 423 частка містить 0. Друге неповне ділене – 211 десятків не ділиться на 423. Тому в частці з’явився 0, а ділити довелося відразу третє неповне ділене – 2115.
У прикладі 168490 : 203 частка містить 0 в кінці. Це відбулося тому, що третім неповним діленим у прикладі буде 0 одиниць.

4. Обчисліть приклади в зошиті


15360 : 128100672 : 968296875 : 47524726 : 317214200: 425135810 : 503242808 : 3028268  : 106

5.Розв’яжіть задачу.
На а сорочок витратили 36 м сатину. Скільки таких сорочок можна пошити з 54 м сатину?
Який вираз правильний: 54 : (36 : а); 54:а +36.

Із b м тканини пошили 28 дитячих халатів. Скільки потрібно тканини на 15 дорослих халатів, якщо на кожен використовувати на 1 м більше, ніж на дитячий халат?
(b: 28 + 1) х 15 - чи такий вираз вийшов у тебе?

Понеділок 6 квітня

Тема "Задачі на зустрічний рух"

1. Давайте пригадаємо як правильно розв`язувати задачі на зустрічний рух.


Задача. Два поїзди вийшли назустріч один одному з двох міст, відстань між якими 592 км. Швидкість першого -63 км/год, а швидкість другого поїзда-85 км/год. Яка відстань була між поїздами через 3 год? Через який час вони зустрінуться?

1) 63+85=148 (км)-швидкість зближення,

2) 592:148=4 (год)-час зустрічі поїздів.

Відповідь: через 4 год поїзди зустрінуться.

 Люди якої професії керують поїздами? (Машиністи)

А чи знаєте ви,що Джордж і Роберт Стефенсони побудували перший паровоз зп’ятьма вагонами. Швидкість його була 10 км/год, а сучасний експрес Київ-Харківрозвиває швидкість 120 км/год. 

2 .Розв`яжи задачі в зошиті.

1). Відстань між лісом і річкою 1 км. Зайчик від лісу, а лисиця від річки побігли назустріч одне одному. Зайчик пробіг 300 м і зупинився. Лисичка пробігла 500 м. Чи зустрілися заєць і лисиця? Яка відстань між ними? 


2).Миколка від дому, а Петрик від школи вийшли назустріч один одному. Миколка проходив 25 м/хв, а Петрик — 20 м/хв. Яка відстань від дому до школи, якщо хлопчики зустрілися через 10 хв? ( Відповідь:450 м) Напиши розв`язання.

Давайте пограємо
Доведіть свою думку. Чи вірне твердження,  що:
 1.  - чим більша швидкість, тим більша буде подолана відстань за однаковий проміжок часу;  
2. -   якщо на подолання однакової відстані  один з двох предметів  витрачає менше  часу , то цей предмет рухається  з меншою швидкістю . 
3. -  швидкість теплохода за течією більша за швидкість його проти течії
4. -  про швидкість течії річки можна довідатися, якщо від швидкості предмета за течією відняти швидкість  його проти течії;     

5. - якщо два автомобілі рухаються зі швидкістю, яка складається з суми швидкостей двох автомобілів, то цей рух відбувається в протилежних напрямках.  

Відповіді:(1+ ), (2-), (3+), (4-(… і поділити на 2. Чому?), (5+).



Вівторок 7 квітня
Тема "Складання і  розв`язування задач"

1.Пригадай як працювати над складеною (2 та більше дій) задачею. Візмемо таку задачу:


Задача. У січні меблева фабрика виготовила 284 шафи, у лютому — на 146 шаф більше, ніж у січні, а у березні — на 98 шаф менше, ніж у січні та лютому разом. Скільки шаф виготовила меблева фабрика в березні?
Виділяю головні слова. Роблю короткий запис.
Міркую так: щоб відповісти на запитання задачі «Скільки шаф виготовила меблева фабрика в березні?», потрібно спочатку знайти кількість шаф, які виготовила меблева фабрика у лютому. Це на 146 шаф більше, ніж у січні. Вибираю першу дію розв'язання задачі — додавання. Тепер слід знайти кількість шаф, яку виготовила меблева фабрика у січні і лютому. Вибираю дію додавання. А щоб знайти кількість шаф, які виготовила
фабрика в березні, вибираю дію віднімання, бо це на 98 шаф менше, ніж у січні і лютому разом.
Записую запитання до кожної дії — складаю план розв'язання задачі.
План розв'язання задачі
1). Скільки шаф виготовила меблева фабрика в лютому?
284 + 146 = 430 (ш.)
2). Скільки шаф виготовила меблева фабрика в січні та лютому?
284+ 430 = 714 (ш.)
З). Скільки шаф виготовила меблева фабрика в березні?

714-98 = 616 (ш.)
Відповідь: 616 шаф виготовила меблева фабрика в березні.


• Склади план розв'язання задачі. Розв'яжи задачу в зошиті.

Задача. За день у саду зібрали 740 кг винограду. Частину винограду розклали в 28 ящиків, по 9 кг у кожний, а решту розклали в менші ящики, по 8 кг в кожний. Скільки всього ящиків використали?

2. Попрацюй онлайн. Спробуй розв`язати задачі!

Середа 08 квітня

Тема"Розв`язування рівнянь"

1. Передивись відео



2. Розв`яжи рівняння

Х * 25 = 900                       966 : Х = 21                    (Х:40) - 30 = 130 

3. Розв*яжи задачу з поясненням. 

Лісова ділянка прямокутної форми має довжину 60 м, а ширину - 40 м. 2/3 площі ділянки займають берези, а решту - дуби. Яку площу лісової ділянки займають дуби?    

Четвер 9 квітня  

Контрольна робота з теми "Множення та ділення багатоцифрових на двоцифрове число"

(Запиши у зошит і сфотографуй!)

1. Розв’яжи задачу

За 6 днів завод виготовив 114 сівалок. Скільки сівалок виготовить завод за 27 днів, якщо щодня виготовлятиме на 2 сівалки більше?

2. Знайди площу. Нагадую,що площа вимірюється в квадратних метрах, сантиметрах...

Периметр прямокутної ділянки 268 м, а її ширина – 52 м. Знайди площу цієї ділянки. 

3. Виконай дії письмово у зошиті.

2365 • 26 =                                            9548 : 28 =
3039 • 43 =                                          23 т 616 кг : 82 =
 2 кг : 5 г = 
4. Знайди значення виразу.
(1356 + 202950 : 45) • 53 =
Чекаю на ваші відповіді!


                                                        П`ятниця 10 квітня

У нас іде повторення вивченого.
Повторюємо, граючись!

Виконай вправи онлайн. Бажаю успіху, вірю в вас!



Розв`яжи задачі  (швидкість, час та відстань).





                                          Понеділок 13 квітня

Тема "Натуральний ряд чисел. Будова натурального числа в десятковій системі числення"

1.Давайте повторимо!


Числа, які використовують під час лічби, називають натуральними.

Якщо натуральні числа розмістити так, щоб кожне наступне число було на 1 більше за попереднє, то дістанемо натуральний ряд чисел:

1, 2, З,4, 5 ,6 ,7 ,8 , 9, 10,11,12, 13, 14, 15,…

Найменше натуральне число 1.

Найбільшого натурального числа не існує. Після будь-якого великого натурального числа можна записати число на 1 більше, і так продовжуватиметься нескінченно.

Число 0 не є натуральним числом.

У десятковій системі числення десять одиниць одного розряду складають одну одиницю наступного за ним розряду: десять одиниць – десяток, десять десятків – сотню, десять сотень – тисячу і т. д.

2. Передивися відео.


3. Запиши у зошит.

 Записати число 98 342 у вигляді суми його розрядних доданків
(98342=90000+............)

4.Порівняти числа.

934 548 і 834 
5. Розв`яжи задачу.
Із двох міст, відстань між якими 405 км, назустріч одне одному одночасно виїхали два автобуси. Вони зустрілись через 3 години. Швидкість першого автобуса 65 км/год. Знайти швидкість другого автобуса.
Успіху та терпіння!

Вівторок 14 квітня

Тема "Натуральні числа. Порівняння чисел"

1. Давайте пригадаємо!

Порівняння натуральних чисел


Порівняти два натуральних числа – означає зясувати, яке з них більше, а яке – менше.Результати порівняння записують за допомогою знаків менше (<) або більше (>). Такі записи називаються нерівностями.

Із двох натуральних чисел, які розміщені на координатному промені, більше те, яке розміщене правіше, і менше те, що розміщене лівіше.Порівнювати багатоцифрові натуральні числа за допомогою координатного променя не дуже зручно.

Якщо натуральні числа мають різну кількість цифр, то більше те число, в запису якого більше цифр, і менше те число, в запису якого менше цифр.

Якщо в запису натуральних чисел однакова кількість цифр, то для їх порівняння користуються таким правилом:Із двох натуральних чисел з однаковою кількістю цифр більшим є те, у якого більшою є перша з неоднакових цифр. При цьому порівняння здійснюють, рухаючись зліва направо.

 У житті доволі часто доводиться порівнювати між собою різні числа, розміщувати їх по порядку, обирати найменше або найбільше і т.д. Для цього використовують правила порівняння чисел.

2.Розглянемо декілька прикладів на використання правил порівняння натуральних чисел.
Порівняємо між собою 3821 і 982. Оскільки у записі першого числа є чотири цифри, а у записі другого – всього три, то 3821>982. Тут ми застосували перше правило: більше те число, у якому цифр більше.

Ще один приклад: порівняти 3821 і 3831. В даному випадку кількість цифр у  обох числах однакова, тому використовуємо друге правило: будемо порівнювати між собою цифри відповідних розрядів, починаючи з найвищого. В обох числах розряди тисяч і сотень однакові (три та три, вісім та вісім). Розряд десятків у першому числі 2, а в другому — 3. Отже, перше число менше за друге. 3821<3831.
3. Пройдіть онлайн завдання.

Середа 15 квітня

Тема "Величини. Метрична система мір"

1.Величини.
Довжина, площа, маса, швидкість, час, вартість, відстань, об'єм тощо – усе це величини.

Деякі властивості величин
• Будь-які величини одного роду або рівні, або одна менша за іншу. 
•  Величини одного роду можна додавати і в результаті буде величина того самого роду. 
• Для величин визначають також дії віднімання, множення і ділення на число.

МЕТРИЧНА СИСТЕМА МІР
Порівнюючи однорідні величини, можна дізнатися, рівні вони чи ні, щоб мати більш точний результат порівняння, величини треба виміряти (вимірювання полягає в порівнянні даної величини з деякою величиною того самого роду, яку прийнято за одиницю).

Основною одиницею довжини є метр.

1 см = 10 мм
1 дм = 10 см
1 м = 10 дм = 100 см
1 км = 1000 м

Пригадайте, що позначають літери, коли стоять біля чисел: 49 997 мм; 49 998 см; 49 999 дм; 50 000 м; 50 001 км.

Ці літери перетворили звичайні числа в іменовані. 

Вони позначають одиниці вимірювання довжини. 

Це метр, сантиметр, міліметр і кілометр.
мм – міліметр
см – сантиметр
дм – дециметр
м – метр
км – кілометр

 2. Знайдіть серед величин рівні. Запишіть рівності.

8 дм 2 см; 40 мм; 1 см 4 мм; 8 м 2 дм; 4 дм 5 см; 6 см 2 мм; 14 мм; 82 см; 71 дм; 1 дм 5 см; 7 м 1 дм; 24 дм 5 см; 82 дм.

3. Розв'яжіть задачу-жарт.

Марійку мама попросила піти до магазину і купити продукти за списком.
Печива — 1100 г, макаронів — 1 кг, хліба — 400 г. Яка вага всієї покупки? Чи зможе дівчинка за один раз усе принести?

Четвер 16 квітня
Тема "Величини. Метрична система мір"(продовження)

Продовжуємо працювати над темою

1. Порахуйте

780 г + … = 1 кг
400 г + … = 1 кг
999 г + … = 1 кг
990 г + … = 1 кг

2. Давайте попрацюємо над задачею
25 кг – маса зерна пшениці
12 кг – маса борошна із 25 кг пшениці
150 кг – маса зерна, яке треба змолоти на борошно
  • Що можна дізнатися, виконавши першу дію (У скільки разів 150 більше від 25?
1) 150 : 25 = 6 (р.) – у стільки більше;
  • А що ми можемо дізнатися виконавши другу дію? (скільки борошна отримають із 150 кг зерна)
2) 12 х 6 = 72(кг)
Відповідь: 72кг борошна можна отримати із 150кг зерна.

3. Розвяжіть задачу письмово

Для виготовлення цукерок, кондитерська фабрика закупила 2ц свіжих фруктів. З них отримали 40кг сухофруктів. Скільки кілограмів сухофруктів можна отримати із 1т свіжих фруктів?

  • Чи схожа ця задача на попередню?
  • Зверніть увагу, на дані про масу свіжих фруктів в першому реченні? Яка вона? (2ц)
  • А яка маса свіжих фруктів у питанні задачі? (1т)
  • Чи можете ви одразу приступити до розв’язування? (ні)
  • Що треба зробити спочатку? (Перетворення тони в центнери)
1т = 10ц

Бажаю успіху!

   П`ятниця 17 квітня

Тема "Додавання і віднімання. Закони додавання і властивості різниці"

1.Пригадай!

 Для дії додавання натуральних чисел характерні переставний і сполучний закони.
Переставний закон. Сума не змінюється від зміни місць доданків.
25 + 80 = 80 + 25                                         а + Ь=Ь + а
Для трьох і більше доданків переставний закон можна сформулювати так: числа можна додавати в будь-якому порядку.
4+2+6+5=6+4+5+2
Сполучний закон. Щоб до суми двох чисел додати третє число, можна до першого числа додати суму другого і третього чисел.
 (7 + 8)+ 32 = 7 + (8 + 32)                            (а+ Ь) с а (Ь с)

З переставного та сполучного законів дії додавання отримуємо таку її властивість: у сумі кількох доданків можна переставляти доданки і брати їх у дужки будь-яким чином.


З + 26 + 47 + 4 + 40 = (26 + 4 + 40) + (47 + 3).


Додавання способом округлення

55.Зміна суми, зміна різниці залежно від зміни одного із ...


2.Застосовуючи вивчені властивості додавання, знайдіть суми зручним способом. 

54 + 249 + 16 + 11 

 35 + 170 + 30 + 225 

385 + 291 + 215 + 109 

250 + 430 +350 + 370 +200 

3. Розв`яжи задачу

Із савани в різних напрямах в пошуках їжі вийшло стадо жирафів і антилоп. За деякий час жирафи подолали 42 км, а антилопи за той самий час – на 89 км більше. Знайдіть відстань між ними в ту мить. 

Вівторок 21 квітня

Тема "Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел"

1. Виконай обчислення онлайн
https://learning.ua/matematyka/druhyi-klas/dodavannia-u-stovpchyk-trytsyfrovykh-chysel

2. Розгляньте скорочений запис задачі:
Було — ?
Вивезли — 7250 кг
Залишилося — ?, на 3240 кг менше, ніж вивезли.

Придумай задачу за коротким записом та розв`яжи її.

3.У поданих виразах усі однакові числа замінено однаковими фігурами. Чи зможеш ти знайти ці числа? Запиши скільки зможеш!



Середа 22 квітня
Тема "Повторення множення двоцифрових чисел"
Дивися та повторюй!



Виконай № 931, 932, стор 148 (за підручником)


Четвер 23 квітня

Тема "Повторення вивченого матеріалу. Закони множення і властивості частки"

1. Давайте пригадаємо!

Множення — особливий вид додавання: додавання однакових доданків. Помножити натуральне число 3 на натуральне число 5 означає знайти суму п'яти доданків, кожний з яких дорівнює 3.

3*5 = 3 + 3 + 3 + 3 + 3
Числа 3 і 5 називаються множниками, а вираз 3 • 5 — їх добутком. 

Дії множення властиві переставний, сполучний та розподільний закони. Отож розгляньмо їх.

Переставний закон
Для будь-яких натуральних чисел а і Ь виконується рівність: а • Ь Ь • а, що виражає переставний закон множення: від переставляння множників добуток не змінюється.

Сполучний закон.                                                                                        Для будь-яких натуральних чисел а, Ь і с виконується рівність:

 (а   Ь) • с = а • (Ь • с), що виражає сполучний закон множення: 

щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього чисел.

Наприклад: (3 • 5) • 2 = 3 • (5 • 2).


Розподільний закон.                                                                                          Для будь-яких натуральних чисел а, Ь і с виконується рівність: (а Ь) ■ с =а • с Ь ■ с, що виражає розподільний іакон: добуток суми двох чисел на будь-яке число дорівнює сумі добутків кожного доданка на це число.

Розподільний закон виконується для будь-якого числа доданків. І Іаприклад: (1+2 + 3 + 4+5)-6=1-6 + 2-6 + 3-6 + 4-6 + 5-6.

За допомогою дії множення розв'язують задачі: на розкриття змісту дії множення; на збільшення числа в кілька разів; на кратне порівняння чисел; на знаходження невідомого діленого.

Діленням називається дія, за допомогою якої за добутком двох множників і одним із цих множників знаходять інший множник. 80 • 3 = 240 240 : 3 = 80
Число 240 називається діленим, 3 — дільником, 80 — часткою. 

Розглянемо властивості, характерні для частки:

1. Щоб поділити число на добуток двох чисел, достатньо поділити це число на один з множників, а потім результат поділити на інший множник
120: (2-3) = 120:2:3 = 60:3 = 20.

2. Щоб поділити суму чисел на дане число, достатньо поділити кожний доданок на це число і додати здобуті частки
(48 + 36) : 6 = 48 : 6 + 36 : 6 = 8 + 6 = 14.

3. Щоб поділити різницю чисел на дане число, достатньо поділити на це число зменшуване і від'ємник, а потім від першої частки відняти другу
(90 - 21): 3 = 90 : 3 - 21 : 3 = 30 - 7 = 23.

За допомогою дії ділення розв'язують задачі: на розкриття змісту дії ділення; на зменшення числа у кілька разів; на кратне порівняння чисел; на знаходження невідомого множника та дільника.

Пройди онлайн вправу
https://learning.ua/matematyka/tretii-klas/rozpodilnyi-zakon-mnozhennia


П`ятниця 13 березня

Тема "Повторення вивченого про множення багатоцифрових чисел"

Пригадай, як правильно множити!



1. Розв`яжи задачу

 Сім однакових автобусів за три рейси перевезли 1092 пасажири. Скільки пасажирів перевозив один автобус за один рейс?

2. Розв`яжи приклад

19•4 – 96 : 8 – 4•14 + 30 : 15


Понеділок 27 квітня
Тема "Площа фігури. Одиниці вимірювання площі (повторення)"

1. Пригадай формулу знаходження площі, уважно передивись відео.


  Площа – це число квадратних одиниць,
які містить геометрична фігура.


2. Пригадай!


Презентація до уроку математики у 4 класі за темою "Обчислення ...

3. Виконай онлайн завдання

https://learning.ua/matematyka/chetvertyi-klas/zadachi-na-ploshchu

Вівторок 28 квітня
Тема "Площа фігури. Одиниці вимірювання площі (повторення)"


1. Пригадай! Поміркуй!



2. Знайди площу своєї кімнати та робочого стола.

3. Пройдіть тест

1.Довжина прямокутника 8 см, а ширина 4 см. Щоб знайти периметр прямокутника, треба…

а) 8 • 2 + 4;                          в) 8 + 4 + 4;
б) (8+ 4)∙2;                          г)8 + 4 + 8.

2. Ширина прямокутника 3 см, а довжина 9см. Периметр прямокутника становить …
а) 24 см;                             в) 27 см;
б) 18 см;                             г) 11 см.

3.Довжина прямокутника 7 см, ширина 5 см. Щоб знайти площу прямокутника, треба…
а) 7∙5;                                 в) 7 + 5;
б) (7 + 5)∙2;                        г) (7-5)-2.

4. Якщо довжина прямокутника 18 см, а ширина у 3 рази менша, то площа прямокутника дорівнює…
а) 108см2;                           в) 6 см2;
б) 54см2;                             г)24см2.


Середа 29 квітня

Тема "Задачі на знаходження площі прямокутника"

1. Знайди за планом площу кожної ділянки. Яка ділянка має найбільшу площу?

Задачі на знаходження площі прямокутника та обернені до них

2. Розв`яжи задачу.

 Довжина городу прямокутної форми становить 12 м, а ширина – 5 м. Для поливання городу використали 10 л води на кожен квадратний метр (м2). Скільки літрів води використали?


Четвер 30 квітня

Тема"Задачі на знаходження середнього арифметичного"

1. Давайте пригадаємо!


Можемо зробити висновок: щоб знайти середнє арифметичне кількох чисел, потрібно суму цих чисел поділити на їх кількість.

2. Розв`яжи задачі

1). З  п’яти однакових дослідних ділянок зібрано моркви:167кг, 208кг, 140кг, 212кг. Знайдіть середній урожай моркви з однієї ділянки.

2). У трьох бідонах було 36л, 39л, та 30л молока. Знайдіть середню кількість молока в одному бідоні.



Понеділок 4 травня

Тема "Розвязування задач з логічним навантаженням"

Основні види задач з логічним навантаженням
     1)  Задачі на знаходження невідомих за  сумою і різницею.
2)  Задачі на знаходження невідомих за  сумою (чи різницею) і кратним відношенням.
3)  Задачі на заміну .
4)  Задачі на припущення.
     5)Задачі на зрівнювання даних.

Для розв`язання таких задач будемо використовувати поняття «частина» замість Х, або ілюструючи умови задач за допомогою відрізків.


1. Розв`яжи задачу на вилучення.

 Для  Дар’ї, Софії, Іванка є три пироги: з рисом, капустою і яблуками. І ванко не любить  пироги з яблуками і не  їсть  пироги з капустою. Дар’я не любить пироги з  капустою. Хто що їсть?



РИС
КАПУСТА
ЯБЛУКА
Дар’я



 Софія



 Іванко




2. Розв`яжи задачу на перетин множин.

Маса коробки з зефіром 650 г. Після того, як з`їли половину зефіру, маса коробки стала-400г. Якою є маса порожньої коробки?

                 Вівторок 5 травня

Тема "Повторення. Задачі на швидкість"

Пригадай!
Задачі на рух 4 класПрезентація до уроків математики на тему "Рух".
2. Розв`яжи  онлайн задачі 
https://learning.ua/matematyka/chetvertyi-klas/zadachi-na-shvydkist



Середа 6 травня

Тема "Повторення. Дроби"

1. Пригадай! Попрацюємо разом!



2. Розв`яжи задачу 

У Незнайка було 2 цілих яблука, 8 половинок і 12 четвертинок.Скільки всього яблук було у Незнайка?

3. Пригадай!





Четвер 7 травня 
Тема "Задачі на логіку "
Підключай свою логіку! 
На перший погляд задачі складні, але я впевнена, ти  справишся!

1. Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні?
Варіанти: 4 яйця, 3 яйця, 10 яєць.

2. П’ять копачів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави?

Варіати: 100 копачів, 5 копачів, 6 копачів.

3. Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох – троянди, всі окрім двох – тюльпани, і всі окрім двох – маргаритки?
Варіанти: 3 квітки, 9 квіток, 6 квіток.

П`ятниця 8 травня
Тема "Повторення. Дроби"

Пройди  тест "Поняття про дріб" . Це дасть можливість тобі оцінити знання з вивченої теми. Але будь уважним, на проходження тесту відведено 25 хвилин. Успіхів!  (результат сфотографуй)

https://onlinetestpad.com/ua/test/227300-tema-ponyattya-pro-drobi


Вівторок  12 травня

Тема "Повторення. Арифметичні дії"

1. Виконай арифметичні дії (+, -, :, *). Щоб розпочати гру переходь за посиланням, натискай СТАРТ. Бажаю успіху!(чекаю на ваші фотозвіти)

https://formula.co.ua/uk/game/1.html



Середа 13 травня

Тема "Повторення. Дроби. Розв'язування задач на знаходження дробу вiд числа"

1. Попрацюємо разом! 



2. Запиши розв`язання задачі у зошит.


Четвер 14 травня
Тема "Повторення вивченого за рік"

      1.  Знайди рівняння, в яких  х = 2:
     а)   30 000 – х = 5 037;     

     б)  19 998 + х = 20 000;

     в)  6 584 + х = 6 586;        

     г)  х + 395 644 = 395 644.

3. На базі було 2 309 кг яблук і 607 груш. У магазин відправили 489 кг фруктів. Скільки кілограмів фруктів залишилося на базі? Який із виразів є розв’язанянням задачі?
а) 2 309 – 607 + 489;  

б) ( 2 309 – 607) + 489;  

в) ( 2 309 + 607) – 489. 


П`ятниця 15 травня

Тема "Повторення вивченого за рік"

1. Допоможіть порахувати площу та периметр кімнати.

Довжина кімнати 6 м, а ширина – 4 м. 

Чому дорівнює площа кімнати? 

а) 24 м ²;            б) 24 м ²  ;          в) 10 м².

Чому дорівнює периметр кімнати?

а) 20 м;          б) 30м;      10м.

2.  Довжина ділянки 40 м, а ширина – на 20 м менше. Чому дорівнює площа ділянки? Який вираз правильний?

 а) 40 * ( 40 – 20 );
 б) ( 40 – 20) * 20;
 в) 40 :20 * 20.


Понеділок 18 травня
Тема "Повторення вивченого. Завдання на логіку"

Розгадай ребуси

Правила розгадування математичних ребусів 

  • Якщо ви бачите перед словом або картинкою комуто потрібно прибрати першу букву з цієї назви. Те ж саме потрібно зробити, якщо кома стоїть в кінці слова. Коли близько картинки дві коми, то забирається дві букви відповідно. Наприклад, на першій картинці зображено сік — потрібно прибрати першу букву «З», рука — приберіть склад «ка», літера «ж» так і залишається, ніс — слово залишається цілком, п’ять — приберіть дві перші літери. Зашифроване слово — «коло».
  • Якщо цифри, що позначають послідовність букв в слові закреслені, то їх необхідно викинути з нього. Теж саме стосується і букв. На другому малюнку зображений цирк — приберіть останню букву, слова «акула» потрібно прибрати букву «А», готову відповідь: «циркуль».
  • Коли поруч з малюнком стоять цифри, поміняні місцями, то і в назві самого предмета потрібно поміняти місцями літери, які стоять у послідовності із зазначеними цифрами.
  • Якщо картинка зображена догори дригом, то відгадку, потрібно читати в зворотному порядку: справа-наліво.
  • Для ребусів використовується тільки називний відмінок в словах.
  • Покажчик у вигляді стрілки або математичний знак «дорівнює» означає, що потрібно замінити літери одну іншого.
  • В ребусах одне значення може бути розташована всередині іншої картинки, за нею або під нею. Тоді застосовуйте слова: В, НА, НАД, ПІД, ЗА.
  • Цифри, що стоять в ряд біля зображення, означають, що потрібно використовувати з цього значення букви в зазначеній послідовності цифр.
  • Вівторок 19 травня

    Річна контрольна робота 


    1.  Обчисли: (3 бали)

     9 855 : 5 + 208 • 4                                          14 т 870 кг + 36 т 096 кг
    (5 083 – 1 835) : 2                                           5 ц 08 кг – 56 кг

    2.  Розв’яжи задачу: (3 бали)

         За 3 дні зібрали 900 кг моркви. Першого дня зібрали третину всієї моркви, другого дня зібрали 110 кг моркви, а третього дня зібрали решту. Скільки кілограмів моркви зібрали третього дня?

    3.  Знайди: (3 бали)

    1/3 від 822;          число, якщо 1/3 його становить 129.

    4.  При яких значеннях букви  а справджується подана нерівність? Розпишіть (3 бали)

                               30 : а > 5

    Комментариев нет:

    Отправить комментарий

    Шановні батьки!

    Шановні батьки та діти!  У зв'язку з оголошенням Всеукраїнського карантину, навчання буде дистанційним. На цьому блозі ви зможете ...